Wednesday, March 10, 2010

B60B3820 nedir?

Herkezin (buradaki "z" harfi yerine isteyenler s varmis gibi davranip okumaya devam edebilir bence bir mahsuru yok) tahmin edebilecegi gibi bu bir kod.

Ne kodu? Neyin kodu arkadasim?
2.5 seneye yakin Moskova' da yasiyor olmama karsin sadece konusmayi yeni ogrenen bir cocuk kadar olan Ruscam nedeni ile yazamayacagim adresi olan dairemizin apartman giris kapisinin kodu.

Neden bu kod blog ismi icin?
Cesitli sebepleri var elbet. Kendimce sebepleri anlatmaya kalksam, diger daire sakinlerimizin dusundugu seyleri atlama riskim yuksek oldugu icin bu konuyu detaylandirmayacagim. Belli ki bizim icin ozel ya da guzel... Ozetle bu apartman kodunu Moskova' da bilen insan sayisi oldukca yuksek. Cevremiz var diye bir hava atmaca degil bu, maksat paylasmak. Inanmayan arkadaslar, yatak odalari mutfagimizla yan yana olan zavalli kapi komsumuz ile bu konuyu konusmasi yeterli. Sikinti evde hic eksik olmayan misafir niteligindeki kalabalik degil, artik nezaman yapildigini bile bilmedigim bu apartman dairesinin planlarinin (varsa tabi) hic bir mimar ya da insaat muhendisi ya da akil sahibi bir insan tarafindan kontrol edilmemesi. iki farkli dairenin mutfagi ile yatak odasini bitisik yapan zihniyet neyin pesindeydi acaba. Bunun disinda evde ses sistemi (ses sistemi diyip gaz olmayin 2+1 logitec sistemden bahsediyorum) olmayan iki mekan var, koridor ve tuvalet (ayrica subbasi kapi arkasina koyarsaniz inanilmaz bas alabilirisniz mutfakta bunu kesfettik). Bunu okuyan her insan gibi bizimde basit apartman dairemizin icinde anlatmakla bitmeyen, kitap yapsak zengin etmeyecek bir dunya ani veya olay veya benzeri seylerimiz var.

Peki Bu bolgun acilmasindaki Maksat nedir?
Bu sacma bir soru. Genel olarak net bir amac yok. Eger bir amac sayilirsa, olmeyi bekledigimiz su sacma surecte, zamani hos gecirelim eglenelim za zu... Ama su kesin, herseyle tassak gecmekte dogru degildir.

Simdi ben bole gaza gelip sanki bir dunya insan bunu okuyacakmis gibi hissedip, yukarida yazdigim argo kelimeyi silmeyi dusundum.

Sonuc
Su an icin belli, elle tutulur bir sonuc yok. Henuz 3. yazinin yazildigi bu blogun bir sure sonra Facebook'u sollama olasilig uzerinde dusunmenin manasizligi ne ise bir sonuc cikarma isteginin manasizligida odur. Maksat guzel bir klavye buldugumuz zaman tuslarina basmanin verdigi hazzi yasamak.